Уроци за малки програмисти
Разработено от специалисти, „Scratch. Програмиране за деца“ е първа стъпка в изучаването на един от най-разпространените езици в света – компютърния код.
Днешните деца принадлежат към поколението, което социолози, психолози и антрополози наричат digital natives – родени след бума на дигиталната епоха, те са свикнали с технологиите и нищо не може да ги учуди или изненада. Тези деца проявяват любопитство не само към това как да се забавляват с технологиите, но и как сами да ги създават.
Изграждането на алгоритмично мислене, разбирането на софтуерната архитектура и основните принципи за разработване на код могат да започнат от най-ранна възраст и постепенно да бъдат надграждани.
Scratch (Скрач) е компютърен език, създаден специално за нуждите на образователните институции и обучението на деца. Разработен е от MIT (Масачузетския технологичен институт) и се ползва безплатно.
В новата суперзабавна книга „Scratch. Програмиране за деца“ на издателство „Софтпрес“ ще откриете инструкции стъпка по стъпка от първите срещи със Scratch до създаването на работещ код и анимации. Верни на идеята, че децата учат най-добре, докато се забавляват, авторите са включили игри и интерактивни истории, които развиват креативността, логическото и алгоритмично мислене, както и много допълнителни бонуси.
Според писателя Малкълм Гладуел един от факторите на които се дължи успехът на Бил Гейтсс е фактът, че училището, в което младият Гейтс учи, разполага с компютърен клуб още през 1968. Осмокласникът Гейтс започва да програмира на 13 години. На 21 години създава Microsoft – компанията, която промени света на компютрите.
С помощта на Scratch програмирането може да започне още на 6.
По българското издание на книгата са работили д-р Николина Николова и Мирослава Николова, национални експерти по въпросите на обучението по информатика и информационни технологии. Книгата излиза със специалната подкрепа на Mobisystems – българската софтуерна компания с 300 милиона потребители в света.
Днешните деца принадлежат към поколението, което социолози, психолози и антрополози наричат digital natives – родени след бума на дигиталната епоха, те са свикнали с технологиите и нищо не може да ги учуди или изненада. Тези деца проявяват любопитство не само към това как да се забавляват с технологиите, но и как сами да ги създават.
Изграждането на алгоритмично мислене, разбирането на софтуерната архитектура и основните принципи за разработване на код могат да започнат от най-ранна възраст и постепенно да бъдат надграждани.
Scratch (Скрач) е компютърен език, създаден специално за нуждите на образователните институции и обучението на деца. Разработен е от MIT (Масачузетския технологичен институт) и се ползва безплатно.
В новата суперзабавна книга „Scratch. Програмиране за деца“ на издателство „Софтпрес“ ще откриете инструкции стъпка по стъпка от първите срещи със Scratch до създаването на работещ код и анимации. Верни на идеята, че децата учат най-добре, докато се забавляват, авторите са включили игри и интерактивни истории, които развиват креативността, логическото и алгоритмично мислене, както и много допълнителни бонуси.
Според писателя Малкълм Гладуел един от факторите на които се дължи успехът на Бил Гейтсс е фактът, че училището, в което младият Гейтс учи, разполага с компютърен клуб още през 1968. Осмокласникът Гейтс започва да програмира на 13 години. На 21 години създава Microsoft – компанията, която промени света на компютрите.
С помощта на Scratch програмирането може да започне още на 6.
По българското издание на книгата са работили д-р Николина Николова и Мирослава Николова, национални експерти по въпросите на обучението по информатика и информационни технологии. Книгата излиза със специалната подкрепа на Mobisystems – българската софтуерна компания с 300 милиона потребители в света.
0 Коментара